Сергій Веренкіотов розповів, скільки зароблятиме місто, яке обладнання потрібно докупити й коли система може запрацювати повноцінно
Вчора у кабінеті секретаря Полтавської міської ради Катерини Ямщикової пройшла робоча зустріч із власником компанії «Фарго Сістемс» Сергієм Веренкіотовим, заступником міського голови із питань ЖКГ Володимиром Чередниченком та начальником траспортного відділу Сергієм Гладких. Редакція «Полтавщини» мала змогу поставити посадовцям свої запитання.
Володимир Чередниченко, Катерина Ямщикова, Сергій Веренкіотов та Сергій Гладких
— Яка кількість транспорту у Полтаві вже обладнана валідаторами?
Гладких: 114 одиниць комунального транспорту і 193 одиниці комерційного транспорту. На приватний транспорт ще потрібно купити 20 штук валідаторів. Мова йде про мобільні валідатори.
— А яку кількість стаціонарних валідаторів залишило попереднє керівництво «Фарго»?
Веренкіотов: Ті валідатори, які купило «Фарго» до мене, для тролейбусів, вони дуже неефективні та громіздкі. За цей час прогрес пішов вперед. Зараз ми замовили в Чехії нові валідатори, які прибудуть у Полтаву через 2-3 місяці. Але це замовлення лише на тролейбуси. Щодо приватників, ми ще не знаємо, яка буде кількість великих автобусів, які необхідно обладнати валідаторами. Скільки валідаторів потрібно поставити на транспорт, обговоримо з транспортним відділом, залежно від того, яка буде маршрутна мережа.
— Коли місто виготовить картки для пільговиків? Якщо місто не хоче платити за картки, то «Фарго» зробить їх за свої кошти?
Катерина Ямщикова: Політична воля на виготовлення карти полтавця є, це суто фінансове питання. В сучасних умовах ми шукаємо можливості зробити щось для міста з мінімальними витратами, але було б дуже класно зробити це, без використання міського бюджету. Ми зараз обговорюємо різні варіанти. Але завдання № 1 — це коректна робота електронного квитка. Він працює коректно тоді, коли всі транспортні засоби втягнуті у валідацію, і ми зможемо провести перший чесний аналіз. Є ідея об’єднати транспортну карту і соціальну картку.
Веренкіотов: Карта полтавця може бути в «Дії». Тому ми розглядаємо такий варіант.
Катерина: Майбутнє за цифровізацією, правильно зробити, щоби послуга була всім доступна. Не на часі думати, що пластикова карта в руках — єдиний можливий варіант.
— Покажете публічні дані по пасажиропотоку у Полтаві?
Сергій Веренкіотов: Рухаємося у цьому напрямку, розуміємо, що водії можуть ламати валідатори. Кожна проаналізована поїздка — це сплата коштів у бюджет міста. КП валідується на 100%, а в приватників — 5-6%. Вони роблять все, щоб поїздка не валідувалася.
Як обладнати транспорт валідаторами, що робити, щоби всі водії приватників пробивали поїздки через валідатори? Є способи, які можуть допомогти вплинути на водіїв. Там одна фраза і все вирішується.
Для самого приватного перевізника це важлива історія. Ось, наприклад, «ПЕАТ» після введення е-квитка почав заробляти +10% одразу, бо кондуктори раніше не видавали пасажирам усі квитки. Така ж історія з приватними перевізниками, які із запровадження е-квитка почнуть більше заробляти.
— На минулій сесії компанія передала місту 24% власності, скільки тепер місто буде заробляти коштів?
Сергій Веренкіотов: Це інтимне питання. Якщо все запрацює, місто отримуватиме в місяць 100-150 тисяч гривень.
Сергій Веренкіотов
— Чи будете вимагати від міста інвестицій на закупівлю того чи іншого обладнання?
Веренкіотов: Ні, у міста не буде ніяких обов’язків, саме для цього і передали 24%. 25% була повноцінна участь у керуванні, яка тягнула за собою і повноцінні витрати.
Ямщикова: Входження до власності компанії дало нам можливість доступу до даних та можливість контролю.
— Чи оновили ви команду «Фарго Сістемс» як стали власником?
Веренкіотов: Нам потрібен новий IT-спеціаліст. Інші співробітники мене влаштовують. Хлопці швидко перелаштовувалися під нові бачення.
— Є розуміння, коли повноцінно запрацює е-квиток зі стаціонарними валідаторами і соціальними картками?
Веренкіотов: Це питання життя міста, я бачу, що це все можна зробити за один раз. Але якщо сесії будуть проходити, як вони проходили минулої п’ятниці, то е-квиток у нас не встановлять ніколи.
***
Також посадовці і підприємець розповіли, що за кілька місяців презентують нову транспортну стратегію міста, яка матиме оновлену мережу. Обраних за конкурсом перевізників зобов’яжуть випустити великі автобуси, але для цього потрібно підвищити проїзд до 15 грн.
Микола ЛИСОГОР, «Полтавщина»